FRANCJA – MOSTY I TUNELE

identyfikatory systemu elektronicznego poboru opłat drogowych Axxès umożliwiają dokonywanie opłat za przejazd wszystkimi płatnymi mostami i tunelami we Francji: wiadukt Millau, mosty Tancarville i Normandia, z możliwymi zniżkami w zależności od liczby przejazdów w miesiącu, most Ile de Ré, tunel Maurice Lemaire, tunele Prado w Marsylii, tunel A86 w regionie paryskim. Opłatom drogowym we Francji podlegają przewoźnicy towarów i pasażerów.

Jeżeli zakładana trasa obejmuje przejazd Eurotunelem lub promem, objętych innym systemem, prosimy o kontakt z firmą Axxès, która zaproponuje najlepsze rozwiązanie.

Wszystkie oferty Axxès umożliwiają uiszczenie opłat za przejazd mostami i tunelami we Francji.


Kim jest Axxès?

Poznaj nasze oferty i usługi

FRANCJA/WŁOCHY: TUNELE FRÉJUS I MONT-BLANC

Chcesz przejechać przez Alpy tunelami Fréjus i Mont Blanc?

Wszystkie pojazdy transportu pasażerskiego mogą korzystać z obu tuneli. W przypadku transportu towarów dopuszczane są klasy 3, 4, B, C i MD, F, D, E. Wyłączone są pojazdy transportu towarów o klasach emisji zanieczyszczeń Euro 0-1-2-3 i 4.

Tunel drogowy Fréjus, otwarty w 1980 roku, ma 12,87 km długości i łączy Francję z Włochami. Stanowi połączenie między Sabaudią i Piemontem, a obecnie jest jednym z głównych skrzyżowań drogowych w Alpach Północnych. Składa się z rury z dwoma pasami ruchu.

Tunel Mont-Blanc łączy Chamonix-Mont-Blanc w Górnej Sabaudii we Francji z Courmayeur w Dolinie Aosty we Włoszech. Kiedy został otwarty w 1965 roku, mierząc 11,6 km długości (około 12 minut), był najdłuższym tunelem drogowym na świecie. Skrócił podróż z Chamonix do Aosty o 60 km, a przede wszystkim wyeliminował konieczność polegania na alpejskich przełęczach zamkniętych zimą, ułatwiając podróżowanie między Francją a Włochami.

Skorzystaj z oferty Alpine Tunnels by Axxès:
  • Jedna karta na obydwa tunele
  • Tylko z Axxès, do 22% zniżki od standardowych cen za przejazd
  • Roczny rabat od całkowitej kwoty wykorzystania środków z poprzedniego roku
  • Płatność na koniec miesiąca tylko jednej faktury
  • Nielimitowana liczba przejazdów
  • Bez rezerwacji
  • Zarządzanie fakturami i śledzenie wydatków online

BELGIA– TUNEL LIEFKENSHOEK

Tunel Liefkenshoek jest płatnym tunelem o szerokości 31,25 m, długości 1,374 km i wysokości 9,42 m, składającym się z dwóch tuneli komunikacyjnych, z których każdy posiada 2 pasy ruchu i jeden pas awaryjny.

Został otwarty dla ruchu w 1991 r. i zlokalizowany jest na północno-zachodniej granicy Antwerpii, niedaleko miejsca znanego jako „Liefkenshoek”, pod rzeką Skaldą, w prowincji Antwerpia w Belgii.

Opłatą za przejazd tunelem objęci są przewoźnicy towarów i pasażerów.

Axxès dysponuje dwiema ofertami i dwoma identyfikatorami do opłaty za przejazd. Jednak identyfikator Bmoov w ofercie europejskiej jest najlepszym rozwiązaniem, działającym w całej Belgii, szczególnie w sieci Viapass.


NIEMCY – HERRENTUNNEL

Herrentunnel to niemiecki tunel drogowy o długości 780 metrów, zbudowany pod rzeką Trave. Łączy Lubekę i Travemünde. Jest to drugi płatny tunel w Niemczech, otwarty w 2005 r. Opłatą za przejazd tunelem objęci są przewoźnicy towarów i pasażerów.

Pozwala uniknąć korków i zaoszczędzić czas.

Axxès dysponuje dwiema ofertami i dwoma identyfikatorami do opłaty za przejazd. Jednak identyfikator Bmoov w ofercie europejskiej jest najlepszym rozwiązaniem, działającym w całych Niemczech, szczególnie w sieci LKW-Maut.


SZWECJA: TUNEL I MOST ØRESUND

ØRESUND: jeden most, jeden tunel

Zarządcą sieci drogowej jest Oresundsbro Konsortiet, podmiot należący do państw Danii i Szwecji. Sieć składa się z 16 km drogi dla pojazdów mechanicznych oraz linii kolejowej, łączącej Kopenhagę z Malmö. Infrastruktura podzielona jest na dwie części: tunel i most. (System półotwarty, z jednym szlabanem w punkcie poboru opłat po stronie szwedzkiej).

Jak obliczana jest opłata drogowa w ØRESUND?

Opłatą objęci są przewoźnicy towarów i pasażerów. Wysokość opłaty naliczana w zależności od długości i wysokości pojazdu w Øresund na podstawie danych odczytanych po drodze przez anteny DSRC. Walutą używaną jest korona duńska. Faktura będzie wystawiana w euro według kursu celnego.

Jak działają zniżki w ØRESUND?

Otrzymaj zniżkę do -63% w zależności od liczby rocznych przejazdów przez Øresund.
Jeżeli jesteś zarządcą floty lub kierowcą pojazdów powyżej 3,5 tony, możesz zapisać się do programu rabatowego Øresund, BroPas® Business. Jest on uwarunkowany osiągniętym obrotem z opłat drogowych w zależności od liczby rocznych przejazdów przez Øresund. Dla pojazdów ciężarowych dołączenie do programu jest bezpłatne. Transakcje ze zniżką zostaną przesłane przez Axxès.

Aby zaoszczędzić twój czas, Axxès może zająć się twoją rejestracją w BroPas® Business.

już przy pierwszym przejeździe otrzymasz 50% zniżki. Zyskujesz już przy pierwszej transakcji!


DANIA: MOSTY I TUNELE STOREBAELT

Są to 2 mosty i 1 tunel kolejowy w Danii. Płatna sieć to ciąg liczących 18 km konstrukcji inżynieryjnych, łączących kontynentalną część Danii z wyspą Zelandią, na której znajduje się stolica Kopenhaga.

Jak obliczana jest opłata drogowa w STOREBÆLT?

Opłata za przejazd obliczana jest przez A/S Storebælt na podstawie danych odczytanych po drodze przez anteny DSRC w zależności od długości i wysokości pojazdu. Walutą używaną jest korona duńska. Faktura będzie wystawiana w euro według kursu celnego. Opłatą objęci są przewoźnicy towarów i pasażerów.

Jak działają zniżki w STOREBÆLT?

Możesz zapisać się do programu rabatowego Storebælt: Storebælt Business®. Aby skorzystać z programu rabatowego Green Discount, klient musi najpierw zarejestrować swój pojazd w Storebaelt Business Agreement. Rejestracja jest bezpłatna dla pojazdów, zarejestrowanych w Danii, Szwecji, Holandii, na Litwie i w Finlandii. Inne kraje: Rejestracja kosztuje 600 DKK (około 81 €).

Program rabatowy zarezerwowany jest dla pojazdów z następującymi silnikami: Diesel EURO 6, elektryczny i wodorowy. Zapewnia on 13% zniżki na przejazdy.